fredag 19 augusti 2011

Något av en rekordfredag

Hur många kändisar kan man se på t-banan en fredag? Jag skulle gissa på några få, jag stötte på Joar (från bl a SVT Gomorron och Kulturnyheterna) när jag åkte in till stan i förmiddags. Det var fint, han pratade i telefon på samma mjuka sätt som när han intervjuar. Jag gillar hans stil.

Hur långt kan man promenera i Sthlm city en fredag? Jag gissar: en mil. I dag skulle man haft en stegräknare, för jag har gått konstant hela dagen. Skojar inte.

Hur många butiker måste man besöka för att hitta pikétröjor? Enligt dagens vetenskapliga undersökning: hur många som helst. Hej nittiotalet, sluta gömma undan de pastellfärgade kragtischorna. Jag behöver dem till på måndag!

Hur många saker kan man roa sig med en fredagkväll: Nja, där har vi äntligen ett begränsat mått. Här är det tvättning, fika blåbärspaj med fluffig grädde (äntligen en vettig kopp kaffe efter maratondagen på stan!), lyssna på matlagning/dryckestips/skön fredagsmusik på - förstås - P2 (vet inte vad programmet heter, börjar kl 18 och Lisa Förare Winbladh lagar mat live i radiostudion) och läsa igenom hundra bloggar. Herr Fotograf kom på att han skulle infinna sig på svensexa ikväll (det hade jag också glömt) så här sitter jag ensam och ska hämta upp sista tvätten nu och sedan äta middag och kolla på So You Think You Can Dance. Mer tips för fredagskvällen än så har jag inte, Lillstrumpa. Förutom: Kom hit, vetja!

/Anna

Inga kommentarer: