fredag 19 augusti 2011

Arga lappen från tvättstugehäxan

Helst skulle jag vilja tapetsera tvättstugan i mitt hus med lappar. Inte arga alls, bara med tips till mina grannar. Till exempel att det faktiskt går att plocka ur tvättmedelsfacket och spola bort gammalt gojs. Det vet nog inte alla, för det är väldigt otydligt att det går, men ja, det går faktiskt.

Fast jag är väldigt mycket emot lappar. Så jag låter bli.

Men seriöst, hur svårt är det att tömma luddet ur torktumlaren? (en klassiker, man tycker ju att alla borde veta vid det här laget)

Förra gången var filtret fullt av ludd som var fullt av - hundhår! Tur att jag inte är pälsdjursallergiker.

Idag var filtret fullt av ludd som var fullt av - grus?!

Hur gör folk egentligen? Mitt eget ludd var mjukt och rent och fluffigt. Det vet jag eftersom jag tog bort det själv så att den som tvättar efter mig inte behöver göra det.


Slut på fredagsilska. Nu fortsätter strax SYTYCD.


/Anna 

Inga kommentarer: