måndag 15 augusti 2011

Honey, I'm home!

Känslan av att låsa upp dörren och komma hem efter en arbetsdag:

obeskrivlig.

Det är därför vi jobbar, kom ihåg det nu i vinter när allt bara är trist och jobbigt och man måste gå upp mitt i natten och pulsa genom snön till den där förbenade platsen man minst av allt vill vara på! Känslan av att uträtta något, att något är gjort på eftermiddagen som inte fanns i morse, att köpa sin middag för pengar man själv har förtjänat, det är jag och Karl-Oskar, säger jag bara. (Ni vet utvandraren som bara ville ha sin egen mark så han kunde odla mat till familjen? Just det.)

Sen kanske det är så att jag just den här första arbetsdagen mest har fikat med mina kollegor och haft diskussioner av den mer flyktiga arten om budgetar och sånt, men... själva grejen, alltså. Det är fint att ha ett jobb.

(Förlåt mig, kära syster, jag menade inte att trampa dig på tårna med tanke på föregående inlägg. Jag känner mig bara så inspirerad idag!)

/Elin

Inga kommentarer: