torsdag 7 maj 2015

Mellanaktsdag

Det bidde inget "gå-upp-klockan-sex-och-redigera-färdigt-novellen-innan-jobbet" i morse. Istället vaknade jag med månadskramp och la ner den idéen. Tog värktablett och väntade ut. Gick upp betydligt senare och skulle bara äta snabb frukost och dra till jobbet. Upptäckte att allt blod som vanligtvis finns i huvudet måste ha farit iväg åt annat håll, för det enda som fanns kvar var yrsel. Det snurrade när jag satt ner. Vilket är ett rätt obehagligt tillstånd att köra bil i. Så jag sket i det där med att åka till jobbet. Har tagit tag i det som dimpt ner i inkorgen hemifrån istället och tagit tillfället i akt att utnyttja det faktum att jag faktiskt inte har några panikgrejer och har kunnat ta det lugnt.

Vilket jag gjort!

Samt skrivit klart novellen ett varv till och skickat till Pinter och skräckskrivargänget. (Iiiiiiiiiiiiiii!!!) Johannes svarade som vanligt genast och meddelade att han skulle försöka hinna läsa redan ikväll. Är helt rimligt superspeedad inför detta. Jag tror nämligen att jag lyckats peta in varenda grej han efterfrågat och föreslagit i kommentarerna till texten (som Mer kärlek! Lyckligt slut!) och är väldans nöjd med hur storyn utvecklat sig.

Och efter en tupplur på soffan släppte den värsta yrseln också.

Kanske ta en dusch dårå?

/Anna

2 kommentarer:

Emmelie sa...

Heja heja! Hoppas yrseln har lagt sig och att du får en trevlig helg!

Kära Syster sa...

Tack Emmelie, det är betydligt bättre nu!

/A