söndag 17 maj 2015

Från sjukstugan

Precis när jag höll på med det sista detaljerna med novellen kände jag det komma. Halsontet. Det som jag vanligtvis bombarderar med enchinacea och trycker undan. Men den här gången var det sådär kraftfullt som jag vet att det är bäst att abdikerar inför.

Alltså är jag sjuk nu.
Dyngförkyld.

Och eftersom jag för tillfället är fri från deadlines, har jag gjort följande idag:
1. Läst ut bok (Damernas detektivbyrå, mysig!)
2. Ätit allt jag varit sugen på (hittills potatis- och purjolöksoppa, glass, wienerbröd, rostmackor samt mängder med te, har beställt "knaprigt" till middag vilket efter kort överläggning blev kyckling och pommes från närmaste hamburgerhaket)
3. Kollat på film (Prinsessa på vift/Roman Holiday med Audrey Hepburn från 1953 som matiné, Taken 3 som eftermiddagsaction och strax blir det nog nyaste Jönssonligan som kvällstrams)

Men, jag har även gjort följande:
1. Firat svägerskan på "tjugofemårsdagen" i fredags (#trettiofemärdetnyatjugofem) med stor överraskningsfest (Fotografen och jag stod för banderollen, svågern och lillsvägerskan fixade hoppborg, partytält, popcornmaskin och två kockar som styrde upp grillbuffé medan hela gänget gick tipspromenad och hade allmänt övertrevligt.)
2. Monterat ner nämnda partytält och ätit dagen-efter-kalas-rester ute i solen (lördags)

Det var det hela.

Nässpray är min bästa vän.

/Anna

3 kommentarer:

Kära Syster sa...

Men å, lilla stackare! Kom ihåg att glass är en egen vitamin.

/E

Vilse sa...

Usch för förkylning! Åååh för Mma Ramotswe! Läste ett helt gäng ur serien för några år sedan. Mycket inspirerande! Krya på sig nu!

Kära Syster sa...

Tack vänner! Jag har hittat den bästa laktritsgalssen så på den fronten är det lugnt. Och detektivbyrån var riktigt fin mellanaktsläsning (kan verkligen tänka mig att läsa fler i serien), men nu har jag återgått till Årets Fantasybok För Unga aka ILM. Mycket fint det med.

/A