torsdag 24 juli 2014

Grönare på andra sidan och allt det där

Saker jag inte gör den här sommaren och som jag då och då kommer på mig själv med att sakna lite:

1. Bada och därefter torka i solen på varm handduk (detta sedan det blev tropiskt väder, that is)

2. Gå promenader och plocka bär

3. Flanera på stan och spontanshoppa i sommarrean



Vad jag däremot gör mest hela tiden:

1. Tar snabba dopp för att kyla ner mig alternativt badar mig ren om kvällarna innan det är dags att lägga sig eftersom det inte finns tillräckligt med vatten i huset för att tvätta bort jobbsvetten.

2. Jobbar mig trött

3. Beställer specialmaterial till fönstertillverkning och –målning hos lokala färg– och järnhandlare som jag åker specifikt för att hämta så snart det finns i butik



Och det händer även att jag:

1. Äter grillat

2. Äter glass

3. Sover i husvagn mitt i skogen och lever dagarna i världens bästa byggprojekt


Dessutom! I går kväll blev det strömavbrott i hela regionen och det var ju väldigt spännande när vi just satt igång kvällspasset med att måla fönster. Det var bara att ta fram stearinljus och så sa vi att "såhär gick det säkert till när de byggde huset för hundra år sedan utan elbelysning." Ha! Hela huset har för sjutton varit fyllt av eltransformatorer så vette sjutton om det någonsin varit ellöst här.

För övrigt kittade och glasades det sista fönstret idag (allt som allt finns det 52 fönsterramar i detta hus), så nu är det en sista strykning linoljefärg kvar som gäller i det här momentet som går under namnet "Fönsterfabriken".

Färgen kallas "Kromoxidgrön 83". Grönare än så blir det inte.



/Anna

Inga kommentarer: