onsdag 26 februari 2014

Rapsodi: flera sammanhängande, men sinsemellan obesläktade delar (Källa: Wikipedia)

Idag är dagen då jag blev kallad "irriterande kryptisk" på Twitter. Det var fint, tycker jag. Samtidigt som detta hände lyssnade jag på en av mina absoluta favoritlåtar medan jag försökte få till en superviktig scen (apropå det: det händer rätt ofta att jag lyssnar på klassisk musik när jag skriver). Och låten passade så bra i sammanhanget! Kryptisk och oväntad samtidigt som den har partier som både smeker medhårs, går motströms och svänger.


Nu ska jag återgå till gestaltningen av två karaktärer som efter att ha haft kontakt under lång tid äntligen träffar varandra för första gången. Tänk er den scenen och lyssna samtidigt på Rhapsody i Blue. Perfekt kombo, sa ju det.

/Anna

2 kommentarer:

Vilse sa...

Förlåt för det där med irriterande kryptisk. Det kryptiska är precis lika charmigt, rart och förståeligt med tanke på forum.

Kombon låt och scen verkar vara riktigt, riktigt farlig. Hoppas resultatet blev därefter!

Kära Syster sa...

Här behövs inga ursäkter! Vi vet hur vi menar:)

/A