lördag 14 december 2013

En rätt så perfekt lördagskväll

Jag har inte varit så nöjd på sistone och då finner jag det är svårt att skriva inlägg om livet. Men ikväll alltså. Ikväll hoppade livet upp några pinnhål minsann. Strumpan och jag jobbade i butiken och stängde tillsammans. Fotografen hämtade oss och eftersom han drabbats av infallet att vi ska ha riktig gran i år, så åkte vi och köpte en.

Därefter:

  • Äta pizza och kolla på första halvan av The Holliday
  • Ta in granen och klä den
  • Lyssna på julmusik och dricka glögg
  • Kolla klart på musiken och mysa åt en alldeles strålande julgran.
Eller som jag messade till mamman och pappan: "vi tindrar med ögonen och kämpar med att känna julstämning". Och som den infann sig!

Får lite dåndimpen av hur gott det luktar här hemma nu faktiskt.

/Anna

3 kommentarer:

Kära Syster sa...

Bilder! Vi vill ha bilder! Så jag kan sitta här hemma i mitt kök och tindra med ögonen.

/E

Vilse sa...

Gran, tindrande ljus, tindrande ögon och barrdoft. Det är fina grejer det. Skönt att du fick ett bra slut på veckan. Vi börjar ju närma oss Doppardan! Ska de kära systrarna fira tillsammans i kurbitsbyggden och lämna granen till sitt öde eller finns andra planer?

Kära Syster sa...

Jajamen, när de har jobbat klart i butiken styr de bilen mot skogar och berg, och lugna dagar hemma hos föräldrarna. Gött mos!

/E