måndag 23 december 2013

Dan före dan

I helgen landade jag äntligen. Fotografen och jag handlade samtliga julklappar i lördags. Först i tråkigt köpcentrum (Nacka), sedan längs regnig gata i Vasastan (Rörstrandsgatan). Regnig gata slår centrum på alla sätt och vis förutom att Rörstrandsgatan saknar butiker med julklappar lämpliga för brorsbarn. Känner mig annars väldigt nöjd med andelen presenter som sponsrar mina favoritställen. Och att caféet där jag helst fikar hade en termos med glögg på disken när vi behövde en paus.

I går hade en av tv-kanalerna den goda smaken att visa Harry Potter och den flammande bägaren just som jag satte mig för att äta frukost. Jag tänkte att den skulle kunna stå på medan jag städade och slog in paket och sånt. Ack så fel jag hade! Den var så bra och spännande att jag satt blickstilla i soffan ända till lunch. Sedan lyckades jag knipa en timme i tvättstugan och köra två maskiner och just det, slå in paket också.

När Strumpan kom hem från jobbet placerade jag henne framför tv:n och matade henne med uppvärmd pizza och andra fynd från kylskåpet. Sedan såg vi Harry Potter och halvblodsprinsen. Ruggigt bra den med.

Nu är vi äntligen hemma hos mamman och pappan, vimsiga av lycka över att det är jul. Det finns utrymme för lyckovimsighet här. Mamman och pappan stressar nämligen inte och Strumpan kokar knäck.


/Anna

Inga kommentarer: