lördag 11 maj 2013

Vi såg Iron Man 3!

Jag älskar superhjältefilmer. Har jag sagt det? Min absoluta favoritfilmkategori. Och den bästa superhjälten? Beror lite på utförande, men på vita duken absolut Robert Downey Jr:s tolkning av Iron Man. Han är lite som jag tänker mig att alla andra superhjältar vill vara, men inte riktigt vågar.

Så när den tredje uppföljaren efter en formidabel etta och sevärd två är på väg, blir man ju lite nervös. Se den och riskera att bli besviken? Särskilt efter att ha läst några inte så lyriska recensioner kändes det som att det kanske var bättre att bevara de fina upplevelserna i minnet i stället?

Men så kan man ju inte hålla på. Så, i fredags, efter en underbar dag på balkongen och en fantastisk middag (om jag får säga det själv), åkte jag, Syster Yster och Fotografen till Sickla.


Jag kan egentligen inte säga något om filmer jag ser på bio. Allt blir ju så bra, jag älskar bio. Så filmen kanske var medelmåttig. Intrigen för tillkrånglad. Konceptet urvattnat.

MEN DET VAR DEN INTE, FÖR DEN VAR HUR BRA SOM HELST!

Det är ungefär min recension. Jag älskar Iron Man-filmerna, de gör mitt liv lite bättre.

/Elin

(Syster Yster kanske vill säga något om manus, 3:D-effekter, kameravinklar och andra banaliteter? Nu när jag har täckt det väsentliga, menar jag.)



2 kommentarer:

Vilse sa...

Jag längtar efter Iron Man 3! Iron Man är bäst av alla Marvelfilmer (eller, numera älskar jag ju Andrew Garfields tolkning av Spiderman också, så nu blir det svårare att säga, men annars äger Iron Man.)

Hur som helst, kul att du tyckte om den! Hoppas komma iväg på den snart, annars får det bli dvd-väntan för min del.

Kära Syster sa...

Eller hur, hade jag nämnt någon annan superhjältetolkning så hade det varit Andrew Garfield's Spiderman!

/E