fredag 10 maj 2013

Manusgenomgång med Lillstrumpa

Hon går igenom sina kommentarer kring de sista delarna av bokmanuset, de vi inte hann gå igenom innan deadline.

Jag antecknar ivrigt, lycklig över att hon så väl lyckas fånga vad som inte fungerar. Vilka reaktioner som inte stämmer överens med scenen, vilka syften som känns påklistrade och utan sammanhang. Därefter ger hon förslag på hur jag istället kan göra för att förtydliga. Jag kan inte låta bli att bli imponerad över hennes analyseringsförmåga.


Det är nu två veckor sedan jag senast öppnade dokumentet och pausen har gjort gott. Igår slog det mig nämligen vad svaret är på den till synes enkla frågan: "Men vad handlar den om då?"

Tillfredställande.

/Anna

2 kommentarer:

Vilse sa...

En sådan litteraturanalytiker hon är den där Elin. Hon har aldrig funderat på att starta förlag vid sidan om musiken? =)Lycklig är den författare som har ett sådant bollplank och lycklig jag blir att du är igång igen, Anna. Kör hårt!

Kära Syster sa...

Tja, man kan ju alltid behöva något tryggt att falla tillbaka på om musiken inte funkar...

/E