måndag 29 april 2013

Om att söka jobb

Hej hej från startgroparna till att ge mig ut i jobbsökarträsket! Här sitter jag och hoppas att mitt brokiga cv ska ta mig till administration, skrivande/språkliga eller marknadsrelaterade arbetsuppgifter på företag som har en skön profil.

För mig handlar liksom det här med att hitta arbete minst lika mycket om att hitta en vettig arbetsgivare som att arbetsgivaren ska hitta vettiga medarbetare. Ju bättre den medelvettige medarbetaren tycker om sin arbetsgivare, desto vettigare blir hen.

Alltså skickar jag mitt cv till företag som verkar vara som jag, fast bättre.

Av nyfikenhet googlade jag nyss mig själv också, för att se vad dessa sköna företag hittar när de gör detsamma. Men man får inte särskilt spännande sökträffar när man är en hyfsat vanlig och skötsam person med hyfsat vanligt namn. Förhoppningsvis försvinner jag inte lika lätt i mängden i de potentiella arbetsgivarnas inkorgar.

/Anna

2 kommentarer:

Bonita sa...

Kan detta vara nåt? Jag har inte någon anknytning dit mer än at min mamma fått nya lungor.. Men det dök upp i facebookflödet och när jag ser att du söker jobb så tänkte jag att det kanske är intressant ?
www.hjart-lungfonden.se/-Nyheter-/Ny-tjanst/

Kära Syster sa...

Tack för omtanke och tips!

/A