måndag 8 april 2013

Jag som älskar måndagar i vanliga fall

Idag fick jag en livskris.
Ikväll närmare bestämt.
Efter middagen när jag hade tänkt jobba med manuset, för att vara mer exakt.
Sånt som händer antar jag.

Innan det var det en hyfsat bra dag.
Skrivandet är inte på topp, men det repar sig.

Det bästa var ändå två telefonsamtal.

Det första från butikschefen som bekymrat undrade hur jag mådde idag. Eftersom detta var innan livskrisen så jag att det var bra. För det var det då. Och det var himla fint att få prata av sig lite mer om helgens knepigheter i butiken och få omtänksamhet tillbaka. Alla borde ha en sådan chef.

Det andra från Vilse! Den människan har jag inte riktigt våga ringa till, fast jag många gånger haft lust. Sedan vi delade den magiska middagen under bokmässan har jag inte velat jinxa, liksom. Men oj vad det är fint att prata av sig med andra som skriver. Särskilt sådana som Vilse.

Sedan krisade jag som sagt. I morgon får det bli en bättre dag. Ja, trots att det är en tisdag.

/Anna

Inga kommentarer: