måndag 22 april 2013

Den Stora Nedräkningen: MÅNDAG

Hörni!
På fredag är det DEADLINE.
Då ska boken vara färdig.
Kommer den att hinna bli det?
Jag har ingen aning. Det här är första gången jag någonsin kommit så här långt med ett manus, så vem vet hur man vet när man egentligen är färdig?

Målet är att komma till det där stadiet där all text som finns ska vara uppstyrd och så väl presenterad som möjligt. Jag har några småluckor där ord och begrepp som rör särskilda yrken ska in, det måste jag researcha. Eventuellt hamnar det utanför den här veckans mål. Jag kommer också att vilja pilla mer med texten, orden, meningarna och det räknar jag också med att det kommer sedan.

Först och främst ska själva historien vara klar.

Till på fredag.
Den 26/4 2013.
För det har Fotografen bestämt.

Då var det bara att brygga kaffe och sätta igång då.

/Anna

7 kommentarer:

Vilse sa...

En spännande vecka väntar. Mest undrar jag vad som väntar när manus är presentabelt. Lektör? Betaläsare? Förlag? Vila följt av mer redigering?

Hur som helst, lycka till!

Kära Syster sa...

Vilse: Hmm... Just nu lutar jag mot betaläsare...

/A

Vilse sa...

Bra val.

Andra intryck sa...

Heja! Jag tror absolut att du lyckas till på fredag! (Beroende som sagt på vad som menas med klar...)

Kära Syster sa...

Andra intryck: Tack! Ibland undrar jag hur jag överhuvudtaget skulle lyckas skriva en bok om det inte vore för bloggen. Fast andra dagar undrar jag i och för sig hur jag får någonting skrivet alls med tanke på bloggen...

/A

Lugn. Det ordnar sig. sa...

Ja, när är man egentligen färdig? Det skulle kunna vara världens svåraste fråga faktiskt.

Men att ha ett alldeles komplett råmanus är ju oavsett det ett fantastiskt framsteg och en tydlig punkt i arbetet, väl värt att fira.

Heja heja, hoppas att du blir klar till på fredag! :-)

/Liv

Kära Syster sa...

Liv: Tack, jag försöker ordna tankarna och jobba på! :)

/A