torsdag 25 april 2013

Att döda en darling

Man låter Lillstrumpa läsa manuset med sina mest kritiska ögon. Närhelst hon muttrar "det här tillvägagångssättet i hur den här karaktären hittar den här saken köper jag inte", om ett avsnitt, gör man en anteckning om denna åsikt.

Eventuellt begrundar man det sagda.
Man vill ju inte göra någonting förhastat.

Men trots att avsnittet är en vidunderligt ljuvlig rest från det allra första utkastet, är domen obarmhärtig.

Avsnittet, min darling, ska dö.


/Anna

3 kommentarer:

Terése sa...

You go girl!

som mandis brukar säga; du behövde avsnittet för att skriva manuset, men du behöver den inte nu. Typ.

:-)

Kära Syster sa...

Just så. Eller nåt.:)

/A

Vilse sa...

Jag läste det här igår och kunde inte förmå mig själv till att kommentera påhejningar av hurtiga slag där jag bekräftar att du är duktig och gör det rätta.

Jag fastnade på orden "vidunderligt ljuvligt" och undrade om Elin verkligen hade rätt, om inte avsnittet ska vara kvar, om man kanske kunde hitta eller skapa en tråd där det passar. Något. Vad som helst.

Jepp. Jag är en mes. Du äger!