fredag 25 januari 2013

På skrivarfronten intet nytt

Jag fortsatte födelsedagsfirandet idag, av bara farten. Eftersom det är så kul. Först hittade Strumpan och jag ett jättefint café där vi bestämt att jag ska sitta och skriva på måndag (okej, vi pratade tydligen lite om att skriva bok, men jag har alltså inte gjort det). Vi får se hur det går med den saken. Är som bekant lite skeptisk mot skriva-på-café-grejen.

När Plezuro öppnade ägnade vi en stund åt att prova kläder där. Och jag bytte en ring jag fick i present som var för stor. Mot en ännu större.


Och ikväll åt vi middag på stan, bara Fotografen och jag. Musslor, kalv och creme brulee. Mitt hår var ganska lockigt och sedan höll jag på att somna. Men jag höll ut och sammanfattade dagen. Jag äter och fikar, dricker en och och annan kopp kaffe (gott i och för sig), det är fortfarande sorgligt tomt på romanskrivarrapporteringar. Som vanligt på fredagar inbillar jag mig att det är på måndagen det händer. Jag kommer aldrig att sluta hoppas på det, men vi får väl se. I helgen är det dags att jobba igen, så där är det bara att glömma att det blir någonting skrivet i alla fall. Annat än om saker jag äter som sagt. I undantagsfall kanske det handlar om någon film jag ser. Men mest om vad jag äter till.

/Anna

2 kommentarer:

Sandra sa...

GRATTIS I EFTERSKOTT! :D :D :D

Kollar gärna in Plezuro-ringen vid tillfälle ...

Kära Syster sa...

Tack! Och visst ska du få det... :)

/A