torsdag 5 juli 2012

En sådan där ledig dag

Idag skulle jag ha:
  • tvättat
  • plockat
  • dammsugit
  • diskat
  • dammtorkat

Istället har jag:
  • läst läst läst
  • skrivit

Och därmed är jag mycket nöjd. Ja, för jag har ju dessutom pantat burkar, väntat ut arbetet med en vattenläcka i området, duschat, handlat mat, lagat middag och kollat på Allsång på Skansen. på SVTplay. Eftersom jag var på födelsedagsmiddag i tisdags och missade Måns. Fast jag kan verkligen rekommendera ett besök på Berns terrass i sommar där de serverar Singapore Fastfood. Gott!

Sandra aka Födelsedagsbarnet aka
Sociala-medier-experten kombinerade
köttspett och twitter. Eller google.
Eller instagram. Eller facebook. Eller...
Kvällen avslutades på Sandras balkong där hon serverade
jasmine-te och schweizisk choklad. (Typisk Sandra-kombo.)
Och vi funderade över hur det kommer sig att schweiz är ett
sådant stort chokladland.
Nu är tanken att jag ska skriva rätt mycket till. Jag började nämligen pilla i tre olika avsnitt som har med varandra att göra, så jag hoppar lite fram och tillbaka och behöver skriva ner så mycket som möjligt medan jag har formen i huvudet. Det är underbart att ha en vision för hur texten ska se ut, det var alldeles för länge sedan. Men som sagt, klockan är mycket så det är dags att gasa på. Har dessutom lovat Fotografen att följa med honom ut på stan och fota mer miljöbilder från Stockholms nattliv. Lyllos mig.

/Anna

3 kommentarer:

Johanna sa...

Det är så bra att planera in dagar då man ska städa med mera, för det är då man skärper sig att ta tag i (tex) jobb istället. Mkt bra knep alltså!

Kroppen bara "iih, pest, jag väljer lite kolera istället".

(och alltså det är ju kul att skriva men du fattar..)

Kära Syster sa...

Aha! Det är alltså så det funkar! Jag har uppenbart gjort precis så som du beskriver, fast alldeles omedvetet. Jag bara tänkte att den här torsdagen skulle vara ungefär lika lång som en vecka, tydligen.

Och ja, jag fattar. Fast skriva är as-tråkigt när man inte vet vad man håller på med. Det vet jag nu.

/Anna

Sandra sa...

Välkomna åter till balkongen! Här finns alltid godsaker att plocka fram ur skåpen. :)