torsdag 12 juli 2012

Berättelsen om Pi

Hurra! Berättelsen om Pi, den sextonårige indiske pojken som lider skeppsbrott tillsammans med en hyena, en zebra, en orangutang och en tvåhundra kilo tung bengalisk tiger, blir film!

Ang Lee (Crouching Tiger, Hidden Dragon och Brokeback Mountain) regisserar och jag har sett den första trailern! Det är så snyggt så man dör och nu har jag lust att rota fram mitt exemplar av boken. Fast det ska jag inte, jag ska läsa Cirkeln ju. Och längta till jul då Berättelsen om Pi har filmpremiär.


/Anna

2 kommentarer:

Sandra sa...

Kul! En storfavorit. Är extremt nyfiken på hur man överför både den galna berättarglädjen och de flera bottnarna till film.

Kära Syster sa...

Som sagt, trailern såg riktigt maffig ut så jag har stora förhoppningar om att det kan bli bra. Och kan någon berätta det här, så är det väl Ang Lee.

/A