måndag 5 december 2011

Typiskt att jag läser så långsamt

Efter middagen åkte jag in till stan och Sture bibliotek för en boktipskväll. Förutom att jag var lite sen och knappt höll på att komma in var det en alldeles ypperlig afton. Goethe-institutet, The English Bookshop och Pocket Shop representerades av varsin entusiast som fick en stund i rampljuset för att visa upp utvalda titlar och varenda bok lät som en alldeles underbar historia att försvinna i.

Jag kom i alla fall därifrån med en bok, den stod högst upp på en hylla alldeles intill platsen där jag satt och glodde på mig under hela tipssektionen i programmet så när det var dags att mingla och dricka glögg, grabbade jag tag i den, läste de första raderna och insåg att jag måste låna med mig den hem.

Urmakarna med slutna ögon,  igenväxta, för att bättre höra slagen, detaljerna hos de månghövdade föremålen.
Böckerna som det tipsades om får vänta tills jag befinner mig i respektive butik men då blir det fina julklappar.

/Anna

Inga kommentarer: