söndag 4 december 2011

Skumtomtarna är slut, eller: Varför är jag så speedad?

Nej, det blev ju ingen skrivarkurs för mig idag, men men MEN jag fick i alla fall gå på bio och se DRIVE (mer om den när hjärtklappningen har lagt sig) vilket gav mig ett fragment till en filmidé som jag genast skrev ner (se där, jag gör som Skrivarmamman säger) och sedan fick jag sitta och prata med Lillstrumpan om boken och testa en ny, viktig idé på henne som jag har kommit på och som hela storyn bygger på och som är hur bra som helst och HUR I HELA VÄRLDEN SKA JAG KUNNA SOVA NU?

Längtar till måndag, men då kommer ju också den här energin vara bortblåst, det har man ju lärt sig. Det är nog därför jag skriver ner den här så att jag kan gå tillbaka och minnas.

I morgon ska jag sälja saker till tonerna av O Helga Natt igen. Eller inte.

/Anna

Inga kommentarer: