fredag 2 december 2011

Så går en dag va?

Som vanligt, när jag tvunget måste åka in till stan (och nu låter det som att jag tar bussen från Dalarna, men i själva verket är det femton minuter på tunnelbanan) finns det en tendens att stadsbesöket tar minst fyra timmar. Det är det magiska talet, fyra timmar. Paradoxalt nog kan det ha att göra med att jag undviker stan så mycket jag kan. Så när jag väl måste åka dit, passar jag på att göra allt annat också.

Idag såg stadsturen ut som följer (för jag misstänker att intresset är jättestort):

  1. Ansiktsbehandling av det långa, sköna slaget. (Ha! Ville ju gärna skryta med den, avslöjad.) Magen kurrade eftersom det var lunchtid. Kom därifrån med en påse grejer, ganska tung.
  2. En tur till Fältöversten och Östermalms bibliotek för att hämta en bokcirkelbok som bara fanns där. Den var större och tyngre än jag trott.
  3. En sväng inne i själva Fältöversten när jag ändå var där. Hittade Body Shop vilket var en punkt på inköpslistan (body butter, anteckna det).
  4. Provade mössor och var svinhungrig. Hade ingen lust att slå mig ner ensam och äta/fika. Ibland har jag inte det. Istället blev jag yrslig.
  5. Ner i tunnelbanan igen, med tung väska och två påsar.
  6. Tillbaka till Kungsholmen och det dåliga köpcentrumet som är närmast där jag bor för att handla nödvändigheter och mat.
  7. Såklart blev matkassen tung och bussen därifrån lät vänta på sig så jag promenerade hem med påsar i händerna och alldeles för tung väska på axeln. Darrig av hunger.
Men sedan kom jag hem och värmde mat och så kom Lillstrumpan en sväng och hon ville också äta (hon vill alltid äta, tips till den som hade tänkt hänga med henne en dag) och nu inser jag att jag har hamnat i ett mellanläge. Har precis druckit kaffe på maten och klockan är inte ens sju. Det blir nog inte läge att äta middag den här fredagen som jag hade tänkt (och handlat!), så nu då? Gå och sova vid åtta kanske?

Vi får se vad som händer.

/Anna

Inga kommentarer: