fredag 21 oktober 2011

Ibland är en arbetsvecka en och en halv dag

Inspelningsdag två är avklarad! Och antingen får man lov att vara extra trött när man varit utomhus, burit, flängt, träffat nya människor, koncentrerat sig och burit lite till eller så är jag inget material för arbetsmarknaden.

Vi har bland annat varit på universitetet idag, på min gamla institution, vid den här dörren:


Men det var bakom den som jag hittade det bästa idag, en enmetersposter från ett arbete jag och en klasskamrat (kursare? medstudent?) gjorde under det sista året på Kandidatprogrammet i Lingvistik. Postern presenterade vi dessutom på en konferens inför världseliten av fonetikforskare (vill jag minnas, säg inte emot nu någon). Arbetet med tillhörande experiment var till en fjuttig kurs, men alla på konferensen trodde att det var våra examensarbeten. Och idag, tre år senare, insåg jag att det kanske fanns en anledning till det. Vår poster är sparad på institutionens vägg bland alla storforskares arbeten. Ingenstans syntes skymten av senare studenters verk.

Det bor en liten forskare i mig
Nu är jag som sagt tom, slut, förbi. Men tydligen ska jag skriva en bok innan det är ledighetsfredagsmys på riktigt. Okej då.

/Anna

Inga kommentarer: