torsdag 18 augusti 2011

Medan färgen sitter i håret

Sa jag att jag har världens bästa frisör? Jag kommer aldrig att byta, ska förfölja henne for life! Svägerskan bad om yoghurt och kaffe till salongen så det hämtade jag på vägen hit.



Men igår alltså, vilken dag! Det var ett tag sedan man såg en soluppgång och vi åkte till en badplats och såg solen stiga upp över trädtopparna. Då var det dags för skådespelarna att hoppa i. Behöver jag säga att det var rätt kallt?







Vi hörde hur fåglarna vaknade till liv och fick besök av en familj som letade efter frukost.



Resultatet kommer att bli en reklamfilm för en Alfakurs i Örebro och kommer att visas på biograferna där.

Den där klippscenen har jag inga bilder på, och sist på dagen filmade vi när tjejen cyklade längs en grusväg med vind i håret och guldfärgade åkrar på båda sidor om vägen. Igår kväll åkte herr Fotograf och jag och hämtade cykeln som inte fick plats i bilen med all utrustning. Då hade solen redan gått ner igen och det var ganska mörkt, men här är grusvägen anyways:



Efter det åkte vi hem och gjorde blåbärspaj (som jag har cravat i flera dagar ju) och kollade på sista allsången. Vilken makalöst bra avslutning! Symfoniorkester rockar, en sån skulle man ha.

Och klänningen? Ska prova den ikväll framför smakråd. Men den har åtminstone lyckats inspirera till frisyren jag tänker mig att världens bästa frisör ska klippa.

To be continued, alltså.

- Anna iPhonebloggar

Inga kommentarer: