måndag 29 augusti 2011

Jag ska bara, jag ska bara...

Det är mycket peppigt att läsa om andra som får efterlängtade bokkontrakt. Som Frida till exempel. I dagarna har hon äntligen presenterat omslaget och det kliar i fingrarna för att komma till den punkten själv. Men för att komma dit måste man skriva och jag undrar varför det är så kämpigt att ta sig för när andra verkar spruta ur sig text så fort de har en ledig minut mellan jobb och matlagning. Inte jag. Min kalender är full av bortförklaringar och då är det fint med sporrar från folk med större självdisciplin än jag. Nu: skriva!
/Anna

2 kommentarer:

Johanna sa...

Åh, skriver du en bok? Får man fråga vad den handlar om? Jag blir också så vansinnigt sugen på att skriva bok men kan aldrig hålla fast vid ett ämne så länge att jag verkligen börjar.

Nåja. Och förlåt om alla läsare redan vet svaret på frågorna ovan, men jag är ju lite ny här. :)

Kära Syster sa...

Okej, man får fråga vad som helst här. Men just den här kan jag inte svara på. Eller vill, om jag ska vara sanningsenlig, men det låter så otrevligt så det säger jag inte. Hursomhelst, ganska nyligen kom jag på vad det är för genre i alla fall: En vuxensaga. Förhoppningsvis dröjer det inte alltför länge nu (haha, rätt luddigt ändå) förrän jag har ett hyfsat första utkast och då återkommer jag gärna med en teaser av något slag. Ska vi säga så? Vi säger så.

Och jag är likadan med otåligheten. Det här är tredje historien jag börjar på, de förra två tog en evinnerlig tid i anspråk och jag kom inte ens halvvägs. Sen bestämde jag mig för att ta mig i kragen och skriva klart något. Nu har jag kommit längre än någonsin och det är en sporre!

Kram
/A