torsdag 25 augusti 2011

Hej dagen, har du vaknat på fel sida eller? Tycker vi somnar om och gör ett nytt försök. Who´s with me? Steve?

Jag drömde den sjukaste drömmen på länge och kortfattat innehöll den några avkapade fingrar (mina), en galning som hotade att spränga en småbåtshamn (jag pratade med henne och kan intyga att hon var galen) samt en brutal skjutning i en restaurang (jäpp, jag kom precis i tid för att se mina vänner sitta och äta i ena ögonblicket för att i nästa sitta döda och, need I say, blodiga). So, what´s up?! Det fina med det hela är att det inte var en mardröm och antagligen skulle bli en hyfsat spännande film. Jag slits mellan att radera från minnet och suga i mig så många detaljer som möjligt för framtida konstnärlig spis. Nä, det verkar väl sjukt. Jag raderar.

Sedan gick jag upp och stod öga mot öga med de verkliga våldet i världen, hur verkligt det nu är när det serveras filtrerat genom SVT. Steve Jobs tycker tydligen att det är dags att avgå som VD för Apple. Just idag. Får man protestera? Beslutet är rätt väntat, men ändå, vart är världen på väg, etcetera-etcetera.

Här på kontoret är det febril aktivitet bland alla som verkar sitta här och jobba på riktigt (till skillnad från mig som låtsasjobbar) och någon tycker att det är passande att borra så här dags. Hur ska jag då kunna koncentrera mig på låtsasboken, vavava? Kära tomten, jag önskar mig en dörr till kontoret, ska vara jättejättesnäll resten av året, lovar-lovar.

Det finns kaffe i alla fall. Det är fint. Sådärja, nu har jag ansträngt mig för att vara positiv, dagen. Verkligen. Nu är det din tur. Show me your best. Eller åtminstone inte mer att ditt worst, tack.

/Anna

Inga kommentarer: