torsdag 21 juli 2011

Alla dessa berättelser som kräver sin existens

Om tankarna var snurriga av alla karaktärer med syften, mål och förändring över tid -för att inte nämna den [STÅRYLAJN] som skuggat oss hela veckan- blev det inte bättre när jag kom hem till veckans utvecklingsmöte för den idé herr Fotograf och jag är med och jobbar på. Som tur är har vi nuförtiden flyttat mötena just hem till oss. Så man kan äta det man vill (tacos!) och diska efteråt (!) och bara rent allmänt känna att man är hemma igen (ganska skönt, trots allt). Men jag är inte med i tankarna ikväll, det går an att inflika när jag inte håller med de andra, men att spåna karaktärsdrag och dramaturgisk uppbyggnad saknar jag kapacitet till. Vill sova och lite vill jag skriva om mina egna karaktärer. Synd att lägenheten är så liten att man inte kan gå och lägga sig utan att någon märker det. Tur att bloggen ryms i telefonen så man kan blogga vid samma köksbord som de andra sitter och jobbar vid (fast vid närmare eftertanke märker de nog att jag pysslar med annat. Kanske tror de att jag skickar tusen sms, hemska tanke).

Typiskt att det är så mycket jobb med att få ihop en bra historia.

Over and out, klart slut.


- Anna iPhonebloggar

Inga kommentarer: