lördag 10 december 2011

Sådant som kommer fram när man öppnar luckor i en skrivadventskalender

I dagens lucka i skrivadventskalendern radar författarcoachen Ann Ljungberg upp alla fördelar med att blogga som aspirerande författare. Så himla fint att det var ungefär vad jag själv motiverade mig med när jag bestämde mig för att börja blogga (och fick Strumpan med mig på köpet).

Men det bästa rådet jag hittat bland luckorna hittills var gårdagens boka-ett-möte-med-din-karaktär-tips. Det är ju så knäppt och ändå så självklart! Och precis vad jag behöver göra, eftersom jag insåg att anledningen till att jag tycker att min huvudperson är rätt platt och tråkig är att jag INTE KÄNNER HENNE. Faktiskt inte helt lätt att medge och ännu löjligare blir det när man inser att man kanske INTE RIKTIGT TÖRS TRÄFFA HENNE ÖGA MOT ÖGA och det är utom all vett och sans när man hittar på bortförklaringar för att skjuta på detta möte, som till exempel MEN HON HAR JU SÅ FULLT UPP JUST NU, HON KOMMER INTE HA TID ATT TRÄFFA MIG FÖRRÄN TIDIGAST I MARS. Alltså, det är rätt solklart att det där tipset var mitt i prick!

Så: Måndag morgon blir det möte med R. Jag hoppas att hon inte avslöjar mig som värsta fejken.

Och: Om det vore möjligt skulle det här inlägget illustreras med en piffig bild på oss båda. Det hade väl varit fint.

/Anna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst var det knasigt! Men jag funderar på att dejta Caroline imorgon, trots att hon faktiskt är "klar" redan. Kanske har hon något mer att berätta, så här i sista stund.

Kära Syster sa...

Å ena sidan är hon "klar", å andra sidan blir hon väl aldrig det? För varje ny läsare hon träffar kommer hon att växa lite, tror du inte? Så dejta henne så mycket du kan medan du har ensamrätt, jag tänker att det kanske kommer en dag då du måste försvara henne. Eller åtminstone förklara ett och annat och då är det ju bra om du har hunnit ställa alla relevanta frågor själv:)

Hoppas ni får ett roligt och givande möte!

/Anna